first impressions of Glasgow - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Line Jehoul - WaarBenJij.nu first impressions of Glasgow - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Line Jehoul - WaarBenJij.nu

first impressions of Glasgow

Blijf op de hoogte en volg Line

11 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hey allemaal,

Ik ben nu twee volle dagen in Glasgow en heb al heel veel te vertellen. Allereerst heb ik al gemerkt dat de mensen echt super vriendelijk zijn en dat is heel fijn. Je voelt je overal super welkom. Schotten zijn echt geweldige mensen en ze hebben ook een geweldig gevoel voor humor. De gastvrijheid merkte we al op toen we in Glasgow aankwamen. We wisten niet direct welke richting we op moesten dus we waren aan het kijken op een kaart en er kwam meteen een vrouw op ons af om te vragen of ze ons kon helpen. Het advies wat ze gaf was helaas minder nuttig ondanks alle goede bedoelingen. volgens haar was het namelijk maar 15 minuten lopen naar Westend (waar mijn flat is), maar uiteindelijk hebben we denk ik meer dan een half uur gewandeld. En aangezien we alle drie twee koffers bij hadden was dat supervermoeiend. Dus ik was heel blij toen ik in mijn flat aan kwam. Helaas stond daar de volgende tegenvaller op me te wachten. De flat was zo ontzettend rommelig dat je er niet eens kon lopen. mijn flatgenootje zei dat ze nog steeds aan het opruimen was, maar dat mijn kamer dezelfde avond zeker schoon zou zijn. Nouja, dat was het ook, maar wel pas om 01:00 snachts. Na zo'n vermoeinde reis wil je gewoon je bed inkruipen, dus ik baalde wel. Ze bleef maar tegen mij praten, wat echt heel gezellig was enzo, maar ik wou natuurlijk gewoon dat mijn kamer schoon was. Maargoed, de situatie nu is dus dat ik een hele grote mooie kamer heb, die ook netjes is, maar de rest van het appartement is nog steeds heel rommelig en er is geen internet. Maargoed, ik mag niet klagen want de andere drie meisjes van de kuleuven die ook hier zijn hebben nog steeds geen appartement. Ik help ze met zoeken uiteraard, maar het is echt niet makkelijk om iets te vinden voor maar 4 maanden.

Verder ligt mijn appartement vlak aan de uni en aan een heel groot en mooi park waar ik lekker kan gaan rennen of gewoon even tot rust kan komen :). Er zijn ook superleuke pubs en café's in de buurt.

Buiten deze twee minder goede eerste ervaringen zijn er ook al heel goede geweest. De stad bevalt me echt supergoed. Er zijn hier echt superveel grote en leuke winkels, waaronder een primark waar ik natuurlijk al naartoe ben geweest :D. Ik heb toen ook een eindje door de stad gelopen en ik denk echt wel dat ik me hier thuis ga voelen. Alleen al het feit dat de mensen zo vriendelijk en leuk zijn doet al heel veel. Verder worden er hier de hele week activiteiten georganiseerd voor Eramusstudenten dus ik leer snel veel leuke mensen kennen van over de hele wereld. Gister hebben we met een paar mensen gekookt op mijn flat en daarna zijn we naar een pub geweest. Vandaag heb ik een bustoer gedaan die ook was georganiseerd door de uni en die ons door heel Glasgow leidde. Toen besefte ik pas hoe groot Glasgow is en hoeveel er hier te zien is. ik denk nu al dat vier maanden veel te kort gaat zijn! Ik hou jullie op de hoogte!

Cheers !

  • 11 September 2013 - 07:39

    Eline:

    Klinkt al goed line!
    Gelukkig is de eerste indruk goed en heb je al veel te doen.
    Fijn dat je kamer op een leuke plek is.
    Kus

  • 11 September 2013 - 08:49

    Jill:

    Lieve Line,

    Wat een belevenissen allemaal, maar gelukkig is alles goed gekomen en heb je een grote kamer. Fijn dat de mensen zo vriendelijk zijn en de stad goed bevalt! Dat gaat zeker goed komen met jou daar :)
    Heel veel plezier nog in je eerste week, en geniet vooral van alles!

    Liefs xx

  • 11 September 2013 - 12:14

    Julie:

    Hoi Line,
    Leuk om te lezen! Vervelend dat de aankomst anders was dan je verwacht had maar fijn dat het goed is gekomen :) Veel plezier deze eerste week!
    Liefs Julie

  • 11 September 2013 - 12:59

    Maud Gubbels:

    hahaha! Line, dit is een verhaal dat ook alleen jou kan overkomen. Ongelofelijk. Het is heerlijk om te lezen dat je al zo goed op je plek zit. Geniet er maar lekker van! Dikke kus

  • 11 September 2013 - 13:30

    Brenda:

    Heee Line, leuk om iets te horen van jou :) en goed dat je zelf al een appartementje gevonden hebt! Ik wacht in spanning op de eerste foto's :-) geniet ervan, liefs xxx

  • 15 September 2013 - 14:44

    Annemarie:

    Linneee!!

    Leuk om te lezen! Heel erg veel succes en geniet ervan:)
    Kijk uit naar je volgende berichtje!

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Line

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 3897

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Perú: Vrijwilligerswerk als psycholoog

08 September 2013 - 21 December 2013

Glasgow, Schotland

Landen bezocht: