Kajakweekend en Halloween! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Line Jehoul - WaarBenJij.nu Kajakweekend en Halloween! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Line Jehoul - WaarBenJij.nu

Kajakweekend en Halloween!

Blijf op de hoogte en volg Line

11 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hey Allemaal!

Weeral een tijdje geleden dat ik heb geschreven, maar de tijd gaat zooo snel. Ik hou het niet bij! Over anderhalve maand ben ik alweer terug thuis!

Er is hier een international society die allerlei leuke trips organiseert. Een tijdje geleden ben ik een weekend naar een heel mooi eiland hier in Schotland geweest. Dit weekend ben ik een dagje naar nog een ander eiland geweest, wat ook heel mooi was. Schotland is gewoon heel mooi haha, ik kan niet genoeg krijgen van de natuur hier :).
Verder is het Halloween geweest hier! Dat is hier echt een heel groot ding. Iedereen gaat verkleed. Dat hoeft niet perse eng te zijn, maar gewoon in wat je maar wilt. Dus ik was met twee vriendinnen op pad gegaan voor een kostuum en na een discussie in een koffiebar zijn we tot het concept van space-cowgirls gekomen! We wouden iets origineels dus dat is wel gelukt denk ik :D. Het was echt hilarisch, vooral omdat we onze schoenen hadden ingepakt met aluminiumfolie en zelfs zwaarden van aluminiumfolie hadden gemaakt. Harstikke leuk om iedereen verkleed te zien. Sommige mensen hadden zich zelfs zo eng verkleed dat ik er schrik van had haha.

Het weekend erna ben ik op kajakweekend geweest in de highlands! Het was echt een hele leuke ervaring, alhoewel ik mijn grenzen toch wel heb moeten opzoeken dit weekend. De eerste dag hadden we een hele wilde rivier, dus dat was best eng. Maar het was goed om te leren mijn angst te overwinnen en door te zetten. De tweede dag was nog zwaarder omdat ik geen kracht meer in mijn armen had, watje dat ik ben haha. Maar buiten dit was het kajakken echt geweldig. Heel avontuurlijk en eens iets anders. Wil het zeker nog eens doen! De kajakgroep is ook heel gezellig. We doen niet alleen kajakken, maar gaan ook naar de pub samen en op stap.

Ik ben ook naar een Schotse dansavond geweest, een ceilidh. Dat was echt super! Het is een beetje zoals de dansen in pride and prejudice. Jongens en meisjes dansen met elkaar in grote kringen of rijen. Het is heel vrolijk en actief, en je hoeft helemaal niet supergoed te zijn om het te kunnen ,het is heel simpel. En het leuke is dat de meeste mannen een kilt (schotse rok) dragen, dus ook studenten hebbben dit!

Nu moet ik goed aan de slag voor school want over vier weken zijn de examens! En het einde is ook alweer in zicht, wat ik echt superjammer vindt, want elke dag zie ik hier weer nieuwe dingen die ik wil ontdekken. Al zal ik het ook weer leuk vinden om lekker thuis te zijn en iedereen weer terug te zien. Maaar nu nog een dik maandje genieten hier! En dit weekend komt Jill langs joepiee! :D

Veeel groetjes!

  • 12 November 2013 - 09:52

    Jill:

    Hee Line,

    Leuk verhaaltje weer! Echt leuk dat je zoveel dingen doet en meemaakt wat we hier niet hebben (natuur, dansen, halloween). Kan me voorstellen dat de tijd te kort is als je het zo naar je zin hebt! Ik ben heel benieuwd hoe het daar is, kijk er naar uit!

    Tot vrijdag :) xxx

  • 12 November 2013 - 15:59

    Julie:

    Leuk om te horen wat je allemaal gedaan hebt! Veel plezier met Jill dit weekend :)
    Liefs

  • 12 November 2013 - 17:23

    Inez:

    Hoi Line!

    Jammer dat Halloween niet zo groots gevierd wordt hier. Ik vind verkleden ook suuuperfijn! Kajakken is zowiso superzwaar, ge gaat nog al met forsballen terugkomen! :D
    Ik kijk er al naar uit om je terug te zien!

    Veel plezier met Jill.

    Kusjes
    Inez

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Line

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 3879

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Perú: Vrijwilligerswerk als psycholoog

08 September 2013 - 21 December 2013

Glasgow, Schotland

Landen bezocht: