Al meer dan een maand in Glasgow! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Line Jehoul - WaarBenJij.nu Al meer dan een maand in Glasgow! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Line Jehoul - WaarBenJij.nu

Al meer dan een maand in Glasgow!

Blijf op de hoogte en volg Line

13 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Lieve vrienden en familie,

Het alweer een tijdje geleden sinds mijn vorige verslag en er is zoveel gebeurd.

Twee weken geleden ben ik vooral veel bezig geweest met het kiezen van mijn thesis, wat even vervelend was, maar uiteindelijk heb ik een interessante thesis over gehechtheid toegewezen gekregen. Ik kijk er zelfs naar uit om eraan te beginnen want de bieb van de universiteit is zoooo ontzettend mooi, ik zou er wel de hele dag in kunnen zitten. Supermooi uitzicht, je kunt zelfs de bergen achter Glasgow zien. Nu lijk ik net een nerd die de hele dag in de bieb zit, maar dat valt tegen helaas haha. En het nadeel van het uitzicht is dat ik meer naar buiten aant kijken ben dan naar mijn boeken :p.

Maargoed, veel meegemaakt de afgelopen weken! Ik kan jullie ondertussen al vanalles over de highlands vertellen want ben twee weken terug op een dagtrip geweest en ben nu juist terug van een weekend highlands. Op de dagtrip zijn we naar Loch Ness geweest en hebben we het monster proberen te spotten. Helaas niet gevonden.. Maar de buschauffeur was heel schattig en geloofde er stiekem wel in. Hij vertelde ons dat hij hoopte dat het altijd een mysterie zou blijven, want als iemand ooit zou kunnen vastleggen dat er zeker geen monster is, zou het hele verhaal en de mysterieusheid ervan in het water vallen en is dat meer niets meer dan gewoon één van de 3000 meren in Schotland. DUS wie weet heb ik het monster gezien óf heb ik bewijs dat het er niet is, dat vertel ik lekker niet ;). Verder hebben we door supermooie natuur gereden en een leuk klein stadje in de highlands gezien. En we zijn door een gebied gereden waar de laatste James Bond film is opgenomen. Het was een superleuke dag!

Mijn lessen zijn ondertussen ook begonnen. Het semester is opgedeeld in twee delen en dit deel heb ik alleen atypical development en statistiek. Lijkt heel rustig, maar binnekort komt er wel wat werk voor mijn thesis bij. En het onderwijssysteem is heel anders hier. Je moet alle artikels zelf opzoeken en dat is veel werk, dus ik verveel me zeker niet! De proffen zijn harstikke leuk, ze hebben een goed gevoel voor humor en presenteren hun lessen met passie voor hun vak. Dat is wat anders dan de meeste proffen in Leuven!

Mama en papa zijn langsgekomen vorig weekend, en dat was suuupergezellig. Dat had ik toch wel eventjes nodig, want ik miste thuis wel een beetje! Echter toen mama en papa mijn appartement binnenkwamen waren ze toch een beetje geschokt, wantja, het was nog altijd erg vuil en rommelig van de vorige bewoonster, hoewel ik al heeeel veel had opgeruimd. De volgende dag hebben we met z'n drieën de flat dan ook even goed onder handen genomen, waardoor het nu echt suuupermooi is. Mams en paps, nogmaals superbedankt!! Heel lief! Ik voel me hier nu al veel meer thuis nu het lekker schoon en mooi is :). Ook met mijn flatgenoot klikt goed, een hele leuke en aardige jongen. Hij had zelfs een schots diner voor mij en mijn vriendinnen gemaakt! Toch mis ik broekkot wel! De gezelligheid en de sfeer (en de feestjes) van broekkot zijn nergens te evenaren!! ;)

Mama en papa zijn ook meegekomen naar een optreden van een Schotse band. Die was echt geweldig! En natuurlijk super om samen met je ouders met een pint bier naar een optreden te kijken! We zijn verder nog naar Loch lomond en Edinbrugh geweest, wat beide heel mooi was.

Ander nieuws is dat ik hier aan Rock and Roll dansen doe! Met twee vrienden gaan we elke maandag dansen en we leren supersnel heel veel bij. Het is echt een geweldige dans, je beleeft er zoveel plezier aan! De leraar is zelfs aan het denken om met een paar een optreden te doen aan het eind van het semester!

En dan nog iets speciaals: Er is hier een feministische vereniging waar ik ook elke maandag naartoe ga. Omdat ik daar altijd wel al wat geinteresseerd in ben geweest leek me het wel interessant. En dat is het ook. Vorige week hebben we een film gezien over hoe vrouwen in de media worden gerepresenteerd. Dat was heel indrukwekkend. Veel van jullie denk nu waarschijnlijk.. ohneeee, Line, zorg maar dat je niet gebrainwasht wordt! Maar nee, don't worry, ik vind het interessant en ze zijn allemaal heel realistisch. En ik vind het leuk om te discussieren :).

Er zijn hier zoveel clubs en verenigingen dat ik niet kan kiezen! Er is zelfs een kaasvereniging! Misschien dat ik die deze week eens ga bijwonen. Ik zit ook bij de kajakclub! Aangezien het kajakken vorige keer zoo leuk was (zie vorig verslag) hebben we besloten om lid te worden. Elke week oefenen we in het zwembad aan de uni, wat een beetje dom lijkt, maar het is natuurlijk wel belangrijk dat je weet hoe je zo'n ding moet besturen voordat je op wilde rivieren gaat. Want dat is echt niet zo makkelijk! Binnekort gaan we een weekend weg met de vereniging, kajakken dus in de natuur! Hopelijk in de highlands!

Oke, heeeel verhaal, om jullie niet te veel te laten lezen in een keer bewaar ik het verhaal over dit weekend voor de volgende keer. En laat ook even weten hoe het met jullie is! Mis jullie!!

Veel groetjes!

  • 14 Oktober 2013 - 10:47

    Barbarien:

    Wow Line, dit klinkt allemaal geweldig! En super leuk dat daar zoveel verenigingen en clubs zijn waar je zomaar bij aan kunt sluiten. Zo zie je maar weer wat zo'n buitenlandervaring allemaal in je naar boven kan brengen, feministje. Maar heel leuk! xxxxxx

  • 14 Oktober 2013 - 16:40

    Ann:

    Dag meid,

    Wat een leuk verhaal weer.
    En..... Heel graag gedaan hoor! -:)
    Was inderdaad suuuper gezellig.

    Xxx
    Mams

  • 15 Oktober 2013 - 07:16

    Gaby En Frans:

    Beste Line, wat fijn om iets van je te horen. Zoals ik lees heb je een fijne tijd ginder. Heerlijk toch zo elke keer weer een stukje van de wereld te ontdekken en andere mensen te ontmoeten. We wensen je nog een heerlijke en leerrijke tijd ginder en ... tot over 3 maanden.
    Groetjes

  • 15 Oktober 2013 - 15:55

    Karine En Luc:

    Hoi Line,
    Wat fijn om je avonturen te kunnen lezen...héérlijk spannend allemaal, lijkt me! Nieuwe mensen leren kennen, toffe activiteiten en boeiende uitdagingen. Ik hoorde al van Nele dat je zo'n leuke tijd hebt...geniet ervan! Dikke zoen en tot later.

  • 15 Oktober 2013 - 16:44

    Ome Luk En Tante Bie:

    Line,
    fijn dat het je zeer voor de wind gaat, om jaloers van te worden !! Geniet ervan (en studeer ook een beetje, maar dat komt wel in orde :-)). Mama en papa mogen hier trouwens ook komen helpen : klusjes genoeg.
    groetjes uit Bierbeek.

  • 15 Oktober 2013 - 17:30

    Sanne:

    Goed te horen allemaal ;), ben zeker pro de feministische vereniging haha. Was het MissRepresentations, die documentaire die ze toonden? Als ge erin geïnteresseerd bent: ik heb net op Facebook een lecture van de BBC gezet over vrouwen in de muziekindustrie, misschien moet je dat daar maar eens laten luisteren :).

    Hier in China heeft het een paar dagen geregend. Toen miste ik Glasgow nog harder dan normaal ;). Ik hoop dat het alleen maar beter voor je wordt en hou me op de hoogte!

  • 15 Oktober 2013 - 22:24

    Julie:

    Ha Line!
    Wat super toevallig van de dansles haha! Ook rock&roll en ook maandag. En al helemaal nu ik weet dat het door een Franse jongen gegeven wordt! Wel leuk dat hij dat helemaal zelf heeft opgezet.
    Ik ben blij om te horen dat jij het ook zo naar je zin hebt! En wat leuk dat je bij zoveel verenigingen zit.
    Liefs Julie

  • 16 Oktober 2013 - 09:48

    Annemarie:

    Line!

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt:D Het klinkt allemaal erg leuk en ik ben erg benieuwd. Ik was dit weekend zelf heel wat dichter bij je dan nu:) Oxford is nog een heel end maar dan nog haha.

    Ik heb no problems met je feministische club hoor! Klinkt erg interessant:) Wat ik me wel afvraag is wat ik me moet voorstellen bij Rock en Roll dansen? FOTOOOOO:)

    Hier loopt alles nog op rolletjes hoor. T wordt koud en ik heb nu 'vakantie'. Verder niets speciaals haha.

    Heeeel erg veel plezier daar! Geniet er van.

    XAnnemarie

  • 07 November 2013 - 14:22

    Inez:

    Waaah Line!
    Waar James Bond is opgenomen, lijkt me zooo cool! Jammer dat je Nessie niet hebt gezien :p Wel schattig dat die buschauffeur er in geloofd. Ik weet het niet goed :p Lijkt me allemaal maar verzinsels. Geloven de Schotten dat daar? Zou wel vet zijn als het echt bestaat ^^.
    Die feministenbeweging is écht iets voor jou. Alle meisjes zeiden het 'ja dat is echt iets voor Line'. Fijn dat je zo goed kan debatteren.
    Een kaasclub?? :D Ga daar een keer bij, dan kan je alle goede kazen uitkiezen als we nog eens kaas & wijn avond doen :)
    Hoe smaakt het bier daar trouwens? Kan het op tegen het Leuvense Stella bier? Of is het meer van die Heineken brol (SORRY NEDERLAND!) :D

    Line, ik mis je!

    Veel kusjes en groetjes!
    xxxxxx Inez

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Line

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 3881

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Perú: Vrijwilligerswerk als psycholoog

08 September 2013 - 21 December 2013

Glasgow, Schotland

Landen bezocht: