Freshers' week! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Line Jehoul - WaarBenJij.nu Freshers' week! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Line Jehoul - WaarBenJij.nu

Freshers' week!

Blijf op de hoogte en volg Line

21 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Heey allemaal!

Twee week in Glasgow het is hier echt suuuupertof! Al heel veel meegemaakt, weet nog niet waar te beginnen!

Vorige week stond in het teken van de erasmussers en andere internationale studenten. Er werden veel activiteiten georganiseerd zodat we de stad en de schotse cultuur wat beter konden leren kennen. Waaronder een bustour door Glasgow, een walking tour over de universiteit, een fullday tour, waar we echt iets zijn gaan bezichtigen en een schotse dansavond. Dat laatste was echt het grappigste ooit. Je kent daar dus nog niet veel mensen en om dan met een willekeurig iemand een schotse dans te gaan is echt hilarisch. Het lijkt eigenlijk wel een beetje op nederlandse volksdans, dus ja, dat kun je je vast wel voorstellen. Daarna zijn we nog naar een pub gegaan met een hele groep en zo heb ik ook weer veel mensen leren kennen. Die eerste week was wel vermoeiend omdat je de hele tijd jezelf weer opnieuw moet voorstellen, zowat hetzelfde gesprekje 'moet' voeren (waar kom je vandaan, wat studeer je etc. :P). Het valt me echt op dat deze tweede week al veel relaxter is. Ik heb echt een superleuk vriendengroep hier, met allemaal hele lieve en leuke mensen.
Deze week is was het Freshers' week. Dat is een soort introductieweek voor alle nieuwe studenten van Glasgow. Het was echt amazing! Het bestond wel alleen uit feesten eigenlijk, dus voor de mensen die geinteresseerd zijn in verhalen over de schotse cultuur etc.. die kan ik helaas nog niet vertellen haha. Maar dat komt nog! :P
Maandag ben ik naar een optreden van een schotse band geweest (rockband), die echt heel goed waren. Daarna een feestje van een van de twee grote studentenverenigingen van Glasgow Uni. Dinsdag zijn we naar een feestje van de andere studentenvereniging geweest. Daar waren the Maccabees te gast als DJ. Woensdag was er echt iets heel cools: Headphone disco. Het concept is dat iedereen een koptelefoon op heeft met muziek en dat er twee DJ's zijn die tegen elkaar 'strijden' voor de beste muziek. Je kan dus dehele tijd switchen tussen de twee DJ's, waardoor bv. de een was aant meezingen met YMCA en de andere aant losgaan was op housemuziek. Donderdag was er een freshers's ball. Iedereen was dus wat opgekleed en er was een liveband.

Overdag werden er de hele week sportactiviteiten enzo georganiseerd. Ik ben donderdag namelijk gaan kajakken met een vriendin! Dat was eeeecht vet. Dat is best eng, want je zit dus alleen in een boot, heel laag op het water en het was tegelijkertijd (natuurlijk) aant regenen. Daarnaast had ik geen schoenen aan want ik wou niet dat die kapot gingen, dusja, je kunt je het wel voorstellen, in een of ander meer, in de regen, met 12 graden, suuuuperkoud. Een opdracht was dat we over de kajakken moesten lopen! Enja, toen liep Maike over mijn boot, maar net iets te veel op de punt en toen kantelde mijn boot en lagen we allebei in het ijskoude water. Op het moment zelf was dat minder, maar achteraf konden we er vooral heel hard om lachen. We zijn er zelf over aan het denken om deel te nemen aan de kajakclub want zij doen zelfs kajaktrips in de highlands enzo!

Zoals jullie horen heb ik dus een mega drukke week achter de rug. Vandaar dat we gister besloten hadden met een paar om filmavond te houden bij mij thuis. Eerst lekker met z'n allen hamburgers gemaakt en toen films gekeken. Dat hadden we wel nodig na zo'n week!

Maandag begint school en daar heb ik ook wel zin in. Ik heb heel interessante vakken, alleen moeten ze nog goedgekeurd worden door Leuven, maar normaal gezien komt dat wel goed. Ik heb alleen zoo bizar weinig les dat ik me afvraag of het wel klopt allemaal :P. Namelijk maar 6uur in de week haha. Maar het systeem is hier wel anders, je moet namelijk veel meer zelfstudie doen blijkbaar.

Vandaag ga ik shoppen want heb echt een warme jas nodig. We gaan zondag namelijk een dagtrip naar highlands doen! Kan niet wachten! :)

Groetjes!

  • 21 September 2013 - 13:39

    Jill:

    Hee Line,

    Dat klinkt inderdaad druk maar ook heel gezellig! Leuk om te lezen dat je allemaal nieuwe dingen hebt leren kennen. En kajakken lijkt me ook echt een avontuur haha. Super leuk dat je morgen naar de Highlands gaat, ben benieuwd hoe het bevalt (maak maar foto's). Heel veel plezier en succes alvast met je eerste lessen maandag!

    Liefs xx

  • 21 September 2013 - 17:07

    Eline:

    Lineeee,

    gelukkig heb je al zo veel te doen!
    De foto's op Facebook zien er ook heel gezellig uit.

    Kus

  • 22 September 2013 - 12:19

    Julie:

    Hoi Line,
    Super dat jullie zo'n uitgebreide introductie hebben! Dat is echt een leuke manier om nieuwe mensen te leren kennen. Kun je het Schots een beetje verstaan?
    Liefs

  • 24 September 2013 - 20:42

    Inez:

    Hey Line!

    Ziet er suuuuperleuk uit! Dat feesten is echt iets voor jou dus ik kan me voorstellen dat je al een onvergetelijke week hebt gehad! Kajakken lijkt me supertof, zeker daar, zo'n mooie natuur :) Natuuuurlijk ben je al gaan shoppen, hoe kan het ook anders. :p Kan je er leuk shoppen?

    Kusjes,
    Inez

  • 13 Oktober 2013 - 11:49

    Gerda:

    nou Line, zo te lezen is er veel te beleven in Schotland. Een geluk dat je kunt volksdansen dus dat zal wel peanuts zijn geweest. En nu op naar het leren want daarvoor ben je denk ik tenslotte naar Schotland gegaan!!!!!!
    Groetjes en veel plezier xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Line

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 3879

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Perú: Vrijwilligerswerk als psycholoog

08 September 2013 - 21 December 2013

Glasgow, Schotland

Landen bezocht: